Stjärnurmakarna lanserar klockabonnemang
Stjärnurmakarna ger nu sina kunder möjligheten att abonnera på klockor och smycken. Att abonnera på produkter och tjänster är något som blivit allt vanligare och Stjärnurmakarna är först ut med konceptet inom klock- och smyckebranschen på den svenska marknaden.
- Vi har följt hur konsumentbeteenden förändrats och abonnemangsformen tagit mark. Att abonnera på produkter och tjänster är en naturlig, flexibel och hållbar lösning som många kunder föredrar. Det här i kombination med att vi idag erbjuder ett bredare sortiment, från klassiska kostymur till digitala träningsklockor, gör att abonnemanget passar personer som vill variera vad de bär på handleden utifrån situation och användningsområde, säger Peter Simonsson, vd på Stjärnurmakarna.
Till en början erbjuds kunderna att abonnera på 2 - 4 klockor eller smycken. Kunden kan en gång om året byta ut en produkt mot en ny och då förlängs abonnemanget. De klockor som byts in säljs sedan i Stjärnurmakarnas kanaler som pre-owned och bidrar därmed till en cirkulär affärsmodell och en ny produktkategori.
- Abonnemanget är en viktig pusselbit i vår omnistrategi och digitala omställning. Här kan vi nyttja digitala kanaler för att driva trafik till våra fysiska butiker och på så vis stötta handlarna. Handlarna är dessutom positivt inställda till affärsmodellen och vi kommer vidareutveckla konceptet löpande tillsammans framåt, säger Peter Simonsson.
Månadskostnaden börjar på 149 kr/månad och justeras utifrån produkternas totala värde. Klockabonnemanget lanseras under maj månad i Stjärnurmakarnas butiker och mer information om konceptet och vad som ingår går att hitta på klockabonnemang.se.
För ytterligare information, kontakta:
Peter Simonsson, VD för Stjärnurmakarna Mobil: +46 (0)70-511 00 01
E-post: peter.simonsson@stjarnumakarna.se