Hur handlar jag hos Stjärnurmakarna

I butik, här hittar du alla våra butiker.

Finns varan i lager? 
Allra bäst är att fråga din närmaste Stjärnurmakare om de har den varan du letar efter. Många butiker är även villiga att lägga en beställning om du frågar. Här kan du se vilka olika märken våra butiker för.

Sortiment:
Alla våra butiker är privatägda och de köper själva in sitt sortiment, vilket gör att de har möjlighet att välja ett sortiment som passar bäst där du bor. Ta gärna kontakt med din närmaste butik.

Bytesrätt/Retur:
För att bytesrätten/ångerrätten ska gälla måste klockan vara plomberad och okortad. Detta gäller hos alla Stjärnurmakare. Justering utav länken görs för att anpassa klockan till kunden, efter att länken har blivit kortad har man inte längre rätt att byta den. Det är för att alla kunder ska garanteras om att klockan man köper är ny och oanvänd.

Retur i annan butik: 
Returrätt gäller i 7 dagar från köp. Vill man lämna tillbaka varan i en annan butik än där man köpt den måste butiken där du vill returnera varan komma överens med ursprungsbutiken om det är godkänt. Vet man med sig att man ska ge bort en present till en person på annan ort, kan man i förhand fråga butiken om han kan ta reda på om den andra butiken är villig att göra en retur på varan.

Byte av vara i annan butik: 
Bytesrätt gäller i 14 dagar. Vill du byta till annan vara i en annan butik än i där du köpt varan gäller samma sak som i punkten om returrätt.

Trevliga kampanjer: 
Under årets gång har vi några större kampanjer som alla butiker tar del av. Hittar du kampanjen på hemsidan hittar du även kampanjen i våra butiker. Ibland kan din lokala butik ha kampanjer i samband med olika lokala evenemang.

Kopvillkor Svart Och Rod Kapad

REA: 
Produkter och pris skiljer sig från butik till butik så även tidpunkt för REA, det beror mycket på geografiskt läge.

Jag vill repararera min klocka: Nästan alla våra butiker har urmakare på plats eller jobbar med en verkstad. För bästa service gällande reperationer på din klocka kontakta din närmste Stjärnurmakare. Fråga efter ett kostnadsförslag om du vill vara säker på ett pris innan du lämnar in din klocka för service eller reparation.

Reparationsgaranti: 
Våra butiker har 6 månaders garanti på utförd reparation.

Batteribyten: 
Ibland kan det vara förvirrande att man får betala olika priser på klockor som nästan ser likadana ut. Det sitter olika verk i olika klockor som kräver olika batterier som också kostar olika mycket. I vissa klockor sitter det flera batterier och i vissa andra är det mer jobb att byta batteri. Vill du vara säker på pris så fråga butiken innan byte.

Försäkring: 
I alla våra butiker får du en allriskförsäkring på köpet vid köp av klocka över 300 kr, denna är giltig i alla våra butiker runt om i landet. Läs mer om den här.

Delbetalning: 
Läs mer om vår delbetalning.

Garanti på min klocka vid nyköp: 
Garanti från leverantör gäller endast på urverket i din klocka, d.v.s. om klockan stannat eller går dåligt. Det är för att det är väldigt svårt att bevisa att klockan inte utsatts för onödigt våld. I vissa fall går även andra ärenden igenom på garanti, tala med di butik så de kan göra en bedömning. Glöm heller inte bort att förlänga din försäkring efter ditt första friår. Låg självrisk och ingen avräkning på priset. Läs mer här.

Presentkort: 

Vi använder oss av elektroniska presentkort, som laddas mad valfritt belopp. Presentkortet fungerar i alla våra butiker runt om i landet.

Glöm inte bort att du alltid kan kontakta våra butiker för svar på dina frågor. Det kan vara allt ifrån hur mycket din farfars gamla fickur är värt till vad du skall ge till din sambo i bröllopspresent. Inga frågor är ovanliga för oss. Vi är Stjärnurmakarna och vi har kompetens till att hjälpa dig.

På e-handeln

Finns varan i lager? 
Finns varan inte på lager står det vid ”köp nu” knappen, finns ej i lager.

Kommer varan tillbaka på lager? 
Svårt att svara på, ofta gör den det. Ibland kan det vara så att varan utgått från varumärkets sortiment. Då kommer inte varan tillbaka på vårt lager utan kommer att tas bort från e-handeln. Är det REA på e-handeln och varan är slut kommer den inte tillbaka in i lager.

Hur hittar jag rätt vara? 
Vet du vad du är ute efter, men inte säker på från vilket varumärke? Eftersom e-handeln saknar det personliga bemötandet och kompetensen du söker i butik har vi gjort vårt arbete i vår filtrering under ”hitta din klocka”. Där kan du själv filtrera storlek, pris, material mm. Om du vet vilket märke eller kategori du vill köpa din klocka, går du in under klockor och klickar dig till produktsidan. Högst upp finns det en filtreringsflik som du kan fälla ned för att underlätta ditt jobb. Du kan också söka på namn eller artikelnummer i sökrutan.

Retur och bytesrätt: 
Köpvillkor hittar du här.

Får jag allriskförsäkringen även om jag handlar på e-handeln? 
Absolut, alla klockor över 300 kr och alla smycken över 500 kr. Läs mer om det här.

Kan jag lämna tillbaka en vara jag köpt på e-handeln i butik? 
Det som handlas på vår e-handel returneras till vår e-handel. Du hittar mer information om hur du går tillväga här.

Jag vill titta på klockan innan jag köper den: 
Har du sett en klocka på e-handeln men vill prova den? Ta kontakt med din närmaste butik och fråga dem om de är villiga att ta in klockan åt dig så du får prova den innan köp, då skickar vi klockan från e-handeln till din butik.

Jag har för smal handled, jag vill korta länken. Kan jag göra det i butik? 
Det går bra att göra det kostnadsfritt i butik vid uppvisande av försäkringsbevis.

Min klocka stod still när jag öppnade paketet: 
Vi försöker att alltid kontrollera klockan och ställa tiden innan vi skickar klockan till dig. Står klockan still är det oftast batteriet som är slut. Klockan kan ha legat på lager hos oss och klockan kan ha legat på lager hos leverantör, gå in till din närmaste Stjärnurmakare så byter de ut batteriet åt dig. Visa upp försäkringsbeviset. Eller kontakta e-handeln.

Min klocka har stannat, det är inte batteriet: 
Garantier från leverantör gäller endast på urverket, om klockan stannar eller går dåligt. Sker detta, besök din närmsta butik och fråga om de kan hjälpa dig med ditt garantiärende. Kan de av någon anledning inte vara behjälpliga hör du av dig till vår kundservice så hjälper vi dig. Kontaktuppgifter finner du här.

Betalsätt: 
Här på e-handeln kan du betala med Visa, Mastercard, Diners, Klarna faktura eller Klarna avbetalning. Läs mer om detta här.

Är det säkert att handla på e-handeln? 
Alla dina personuppgifter skyddas av PUL.

Kampanjer: 
De kampanjer du hittar på vår e-handel är också kampanjer du kan hitta i butik.

REA: 
Produkter och pris som ni finner här på e-handeln kan skilja sig från vad ni finner i butik beroende på vad butikerna har för sortiment. Ibland kan även tidpunkt för REA skilja sig från butik och e-handeln. Det beror mycket på geografiskt läge.